13 maj 2008

Lungorna de två

I slutet på förra året visade andningstester att jag nog har astma, även om den i princip är symptomfri. Två gånger om dagen sedan dess inhalerar jag därför antiinflammatoriskt. Idag var jag på återbesök för att se om doserna förbättrat lungkapaciteten: Åtta procent bättre – inte mycket. På en läkaruppföljning senare i veckan får det avgöras om jag ska skickas på lungröntgen för att utesluta annat eller bara ska ordineras högre dos.

Lungröntgen? Det där kan aldrig vara bra, säger hypokondrikern i mig. Men jag bör antagligen ha is i magen.

Hellre is i magen än skit på lungan.

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det går säkert bra!

Nu finns nya vårbilder hos mig!

sara sa...

Jag fick astma när jag väntade tredje barnet. Inhalerade Pulmicort två gånger om dagen i två år efteråt. Knde inga symptom. Ringde läkaren som sa att jag får känna efter själv, att det bara är att sluta medicinera. Att man inte kan kolla alls...? Men det kan man tydligen?
Det kommer att gå bra på din lungröntgen! Håller tummarna.
Hej förresten! Fastnade direkt när jag kom hit och ska läsa vidare nu. Det blev en lång och virrig kommentar. :)

Var dags glimtarn sa...

Tänk vad bra att de ändå kollar, så slipper du oroa dig för att inte bli undersökt ordentligt? Jag hade astma som faktiskt gick bort fast jag fick det i vuxen ålder. Håller tummarna för dig. Kram

RANA sa...

Precis, lite is i magen nu, snuttan.

Snuttan? Ja, tydligen.

Kram, Rana

Kajsa sa...

Skönt att få det kollat, det kommer säkert gå alldeles jättebra.