2 november 2007

Hur man tröttar ut familjen Jensen

Tidningarna Residence, Elle Interiör och Hus & Hem samspråkar och beslutar i en stund av skadeglädje att hamna i vår brevlåda ungefär samtidigt. På så sätt hinner de inte läsas ordentligt och riskerar att glömmas bort innan nästa nummer anländer. En osmaklig bieffekt är dessutom risken att bli till småstrimlor i lill-huliganens små nävar.

Vi har att göra således. Lyser jag med bloggfrånvaro så är jag med nosen i några inredningstidningar för att drunkna i superstajlade och för ändamålet undanplockade hem samt för att kommentera dess svulstighet eller alltför utpräglade miljöer. Tänk, jag tror fortfarande enfaldigt, efter alla dessa prenumerationsår, att det alltid ser ut så där i de hemmen, att blommorna alltid är färska och att varje spår av levnad oftast är som bortblåst. Det är den absolut enda gången jag stör mig på att vårt vardagsrumsmöblemang just då förvandlats till Loppans djungelkoja eller Lillebrors Monte Carlo-rallybana. I samma stund jag stänger tidningen är jag tack och lov tillbaka i verkligheten. Eller så har jag somnat.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det är precis samma sak för mig. Jag inser att jag just nu badar i tidningsprenumerationer: Elle Interiör, Sköna Hem, Allt i hemmet, Family Living och på det Vi föräldrar och Mama. Hinner oftast bara med en snabbbläddring. Som efter inredningstidningarna ofta har som enda effekt att de genererat ett skavande köpbehov. Du vet: Jag MÅSTE ha den där. Om jag bara får den där så kommer jag inte att vilja köpa några mer inredningsgrejer på ett tag :)