6 november 2007

Tillfällig kortslutning

När jag tycker mig ha släckt tillräckligt många bränder för en dag och inte orkar medla mer, när jag får lock för öronen av allt skrik och bråk. När simultanförmågan fått kortslutning. När de två armarna borde varit åtta. När Lillebror sprinklat köksgolvet med dagens rätt i ren protest, skriksnoret rinner i floder och han bara vill slåss. När jag inte hinner färdigställa en endaste hushållssyssla utan dramatiskt avbrott, när jag måste lämna filéerna i stekpannan för en omkullvält vas där tiden runnit ur. När jag har sagt nej så många gånger att ordet förlorat sin innebörd, och när jag känner att rösten spricker av upprepning. När mina ord blir till luft och det ekar i skallen. När jag bara vill lägga mig ner på golvet och flagga vitt.

Hur stämplar jag ut, och var kan jag checka in?

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Mannen sa...

...då önskar jag att jag vore där. Då hade jag checkat in och du hade kunnat stämpla ut.