28 mars 2008

40 graders gråtoner

Jag gillar kramdjur av bra kvalité, för dem kan man tvätta. I 40 grader.

Nyss mörbultade är katten Victoria, namnlösa dalmatinervalpen med anorektiska halsen samt Zebbe Zebra. Sistnämnda gjorde sin första Siemensupplevelse och svärtade dessvärre ner övrigt sällskap med sina mörka delar. De nu så uppenbara gråtonerna i Victorias öron och i hela dalmatinerns päls lär inte uppskattas hos Loppan i eftermiddag.

Jag bävar lite faktiskt.
Men Zebbe själv blev vacker!

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Sara sa...

Oj. Nu ryker även bakterier som gömt sig i gosedjuren! Städtanten skulle glädjas om hon visste. Men vad göra åt färgen? Kan de ha drabbats av en (ofarlig) sjukdom?;)

Anna sa...

Sara:
Usch ja, nu har jag dessvärre fått fnatt. Jag ska bara... klorintvätta kylen också. Sen struntar jag i resten och håller helg.

Jag får väl försöka indoktrinera Loppan med att grått är bättre än skit. Eller är grått lika med skit?

*Suck*

Kajsa sa...

Gah! Jag har aldrig tvättat barnens gosedjur. (Känner genast hur det börjar klia i nacken av något litet kryp som bakterietanten i TV 4 säkert snabbt skulle artbestämma...)
Fast storebrors gosekudde, den tvättar vi faktiskt. Regelbundet om än sällan.