26 mars 2008

Lantbuljongen

Jag måste tipsa om den här smakfavoriten, som du måste införskaffa om du som jag vill ta några steg bort från all smått motbjudande natriumglutamat (smakförstärkare, E621), som återfinns i bl a buljongtärningar och färdigmat.

Lantbuljongen köper jag via min hälsokostbutik på nätet, men den finns också att köpa i vanlig hälsokostbutik eller på Voltaires hemsida. Den ersätter alla mina tärningar, åker i när jag kokar quinoa och ris, är god i salladsdressing och som örtsalt. Läs mer på Renée Voltaires hemsida.


Bild lånad från reneevoltaire.se

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

RANA sa...

Smakförstärkare... usch och blä. Låter inte så apitretande när du säger det så där rätt ut! ;-)

Anonym sa...

Jag har letat efter detta... Dock aldrig på nätet. Kanske blir mat mitt nästa nätshopparnöje.

Sara sa...

Den ska jag prova. Har annars hittat buljongtärningar från Biofood som jag gillar. Finns både på Coop och ICA. Men jag är även sugen att handla annat hos Voltaire, det kanske är dags att slå till. Har du köpt annat där?

Anna sa...

Sara:
Nej, Lantbuljongen var min premiär hos Voltaire (se där, ett kvällsrim), men jag förkovrar mig lite då och då, för att lära mer.

Biofood ska jag lägga på minnet.

Kajsa sa...

Tack tack för tips. Glutamatfri buljong har stått på inköpslistan länge, men jag har inte kommit till skott. Ska kolla in både Renées och Bifoods.