17 juni 2008

Bättre utsikt

Rik på riktigt får anses som lärorik och tänkvärd. Jag fann flertalet godbitar längs vägen, även om jag tröttnade på slutet och längtade efter skönlitteratur.

Jag är på det hela taget nöjd med bokval och läsupplevelse, eftersom jag känner att jag får allt bättre själslig utsikt efter att ha konsumerat litteratur som denna.

Ett par anteckningar har jag gjort i den, och ett par hundöron har jag vikt ned. Ett par eller flera begrepp kommer jag att återvända till i min vardag, så detta får bli en av de titlar som står lättillgängliga i hyllan. Att ta fram vid de djuplodade kvällsdiskussionerna (där var jag riktigt hoppfull), bara som en påminnelse eller för eventuell omläsning.


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Boken fick mig också att längta efter Litteratur. Inte riktigt tillräckligt välskriven för att vara så inspirerande som den hade kunnat vara.

Men nu läser du Stundande natten. Å, jag tycker den var helt fantastisk. Har inte ens funnit ord nog att blogga om den än. Lova att berätta vad du tycker!

Var dags glimtarn sa...

Låter som en bok som jag skulle bläddra i, och läsa en annan vid sidan om :) Men du väcker ändå ett begär hos mig. Ska köpa och läsa lite i då och då.