9 juni 2008

Pappersfri tillvaro?

Efter en rensning på arbetsplatsen sammanfattar jag alltid samtliga anteckningar i macens piffigt kulörta kom-ihåg-lappsprogram. Snyggt och rent, både läsligt och pappersbefriat. Och Feng Shui-hitlern i mig får orgasm.

Så går tiden och jag glömmer. Jag utövar grav lättja på anteckningsplanet och gräver åter ner mig i pappersträsket. Oläsliga krumelurer och telefonnumer; på baksidan av gamla kuvert och på post it-lappar som sedan fastnar på en obetald räkning. På ett papper från förskolan.

Jodå, så att... Nu tillbringar jag resten av kvällen på jakt efter ett mobilnummer jag antecknat. Visst har jag antecknat, frågan är bara på vad.

2 kommentarer:

RANA sa...

Hahaha!!! Känner igen, känner igen - rubbet! Oj oj oj.

Mobilnumret, ja. Har du checkat toarullarna, papersinsamlingen, skrynkliga kvitton som redan blåst iväg, handen..? Har du kollat handen??

*tipsar*
PoK, Rana

Anna sa...

Handen ja, ska kolla handen...

Nepp.

F-n.