13 februari 2009

Jag är bloggtrött, men det märks väl inte?

Jag googlar på bihålor.
Undrar hur stora de är, på riktigt.
Med tanke på deras innehåll bör jag ha minst dubbelt så många hålrum som genomsnittet.
Eller i alla fall dubbelt så stora.

Och hur klok blir man av den lånade Wikipedia-bilden?
Vad sjutton är fram och bak?
Men å andra sidan speglar den min självuppfattning bra just nu – Frankenstein och hans bihålor med grönt snor.

Annars är det en gnistrande fredag med nio minusgrader.
Barnen ska åka pulka i skolan.
Äntligen vitt och blått, efter att ha beskådat grå-grön-brun vinter med en touch av gult den mesta tiden.
Förnöjsamhet, Anna. Förnöjsamhet.

Ikväll blir det mycket ost, en hel del transfetter och en skvätt alkohol – ett snormonsters absoluta rättighet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara skicka kramar i massor. Du verkar behöva det.

Willewira sa...

Skönt att du är så frisk att du kan googla på bihålor - alltid något! ;)

Känner med dig... brukar alltid få allt skit. Inget kul!!

Unnar dig kilovis med ost och litervis med vin (men det kanske är att ta i...)!

Köp dig en stor bukett rosor imorgon (eller köp dem och ge till mannen, men njut av dem själv) - det är du värd efter denna pärs.

Trevlig alla hjärtans dag!
Kram
Willewira

Sara sa...

Självklart är du värd. Allt du vill.

Bloggtrötthet verkar gå över hela landet. Det går väl över. Tänker jag.

Kram och krya på dig!

Peace in mind sa...

Äntligen blå himmel, även för ett snormonster kan det göra underverk...

Kram och lite ostbågar till kvällen!

Kajsa sa...

Transfetter kan vara precis vad ett par bihålor behöver.