14 mars 2009

Jensen laddar

Inför kvällens begivenheter har jag en rangordnad önskelista. Får jag inte som jag vill tänker jag vidta drastiska åtgärder. Så det så.


1. EMD (för att de har en bra show och kan gå hem i Moskva)
2. Sarah Dawn Finer (för att hennes låt bara är så pampigt, gåshudsframkallande fantastisk)
3. Alcazar (bra ös men mest för att deras pastellaccessoarer kan få östeuropéer att se rött)
4. Måns (för att han funkar okej, men absolut inte fantastiskt. Fel röstläge för låten?)

Övriga deltagare är smått mesiga, befinner sig kanske i fel forum eller så borde de tämja rösten, lära sig sjunga rent i lägre register, gå på barnkalas eller skaffa sig lite självdistans.

Men så är jag nog också en ytterst kategorisk och osympatisk messerschmitt i melodifestivalsammanhang.

2 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

I Åretruntparadiset kan meddelas från Globens genrep att det blir en hejdundrande show. Med Måns, Alcazar och Sarah hack i häl... Spännande. Nu laddar vi för omgång nummer två, på teven :).

Anonym sa...

Ikväll slår jag på stort med vår nya 52 tums tv. Äntligen är jag med i svängarna och har platt tv. Snacka om att jag ska kunna se varje finne på någons näsa.