28 juli 2009

Räkningar och baciller

Jag betalar räkningar och vattnar blommor medan vinden friskar i och sveper bort bomullsmolnen. Från Loppans sovrum hör jag hur hennes tålamod tryter – det är trist att vara sjuk. Att överta Lillebrors kortvariga men intensiva febertoppar och halsont är om möjligt ännu tristare, särskilt om man har lägre smärttröskel än honom.

Och så lägger jag nog snart in mig på FB-avvänjningsklinik. Usch, så less jag är på alltsammans. Kajsa, hjälper du mig med kliniktips?

2 kommentarer:

Vi är.... sa...

Jag gick från att sluta läsa bloggar (bortsett från din då som jag fortfarande hälsar på ibland) till att kolla FB titt som tätt. Vilket tur att jag snart börjar arbeta så att jag slipper det problemet=).

Kajsa sa...

Hm, nej jag lyckas inte riktigt med avvänjningen, min irritation till trots. Har du några tips, så hojta! Fast nu är FB inte minst en plats där jag kan följa systers öden och äventyr i Kanada, och det är skäl nog att hänga kvar där lite till, trots allt.