5 december 2010

Snön lyser vit på taken...



Det är mer snö än julkänsla hos mig nu, hur konstigt det än kan låta. När vi sydskåningar skottat klart på vägar och trottoarer, måste vi nu börja skotta de platta taken. Liten plusgrad, blötsnö med regninslag. You do the heavy math.

Jag har min Jullista, med sysslor och inköp.
Jag stryker, stryker lite till, lägger till och justerar.

Samma mantra varje år – inte skjutsa upp förväntningarna bland "stjärnorna gnistra och glimma".
Inte fler sysslor "under midnattstimma"
Inget mer "endast mamman är vaken".

Det blir bra det här.
Det blir det.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Vad fint det ser ut. Här har det varit julstämning ute sedan oktober. Men inne, näe. Jag glömde bort att det börjat vara advent redan. Känner inte alls för jul. Även om jag älskar julkryddor. Kan älska dem året runt...

Zäta sa...

Oh den var bra! "Endast mamman är vaken".

Och Zäta tog allt detta till sitt hjärta och begrundade det! (För att citera en känd bok.)

Anonym sa...

Oj oj va bra mycket snö ni har! ;)

Elin Damberg sa...

Jag ser att tidningarna inte ljuger. Ni har verkligen onödigt mycket snö där nere. Wow.