6 februari 2011

Läsa om

Jag glömde glasögonen på annan ort förra helgen och kunde därför inte efterläsa den helgens DN – Boklördag, Kultursöndag. Yada yada, ni vet; den livsviktiga långsamläsningen.

Glasögonen returnerades nyligen och nu sitter jag här och våndas och förstår att felet med mig är att jag ständigt läser så förbannat mycket om så många intressanta böcker, men samtidigt vet att det inte finns en fet chans i världen att jag hinner/har tid/orkar läsa alla de där verken. Och – att jag blir frustrerad över det!

För några veckor sedan var det Therése Söderlinds fel. Just nu är det Jenny Diskis fel. Igår var det Magnus Dahlströms och imorgon är det med all sannolikhet Mavis Gallants.

Så.
Skönt. Det är viktigt att kunna skylla sina tillkortakommanden på någon annan ibland.

2 kommentarer:

Helena sa...

Detta känner jag VERKLIGEN igen. Nu när jag prenumererar på Vi Läser har det blivit ännu värre. Listorna blir allt längre, högarna allt högre... Ja tänker att förr eller senare hinner jag läsa dem, det är ändå en bank av stora upplevelser man bygger upp.

Anna sa...

Jag kikade på den där tidningen efter att du nämnt den i något inlägg, och tänkte direkt att jag inte skulle klara av att prenumerera på den. :)

Jag kämpar med förnöjsamheten här, men fortsätter att fylla på favoritlistan på bokus...

En ambition har jag dock; att låna mer på biblioteket, och köpa mindre. Idag är det 50/50.