22 oktober 2007

Inköpsbefriad


En av de mer obetydliga tankarna som for genom mitt huvud den dagen Lillebror kom till världen var konstaterandet att det lämpliga klädarvet inte skulle fungera med ett barn av varje kön.

När jag nu står med ändan i vädret bland barnlådorna uppe på vinden är jag mina kära föräldrar evigt tacksam, vilka varit med och någorlunda styrt sina medvetna ytterplaggssponsringar till Loppan genom åren. Könsneutrala färger, bra till vilket som. Hade det bara varit jag som stått i butiken och valt åt Loppan, så hade motsvarande inköp förmodligen blivit både mer spontana och mindre arvslämpliga.

Nu är de svarta Kavat-kängorna nedplockade från gömmorna, tvättade med svamp och såpa, en sula ilagd och redo för ännu ett litet busväders vinterlekar.

Tacksamt arv.
Tack!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: