25 oktober 2007

Jag – en vodkaprimat

Systembolagets nylansering av Cariel-vodka verkar tas emot otroligt väl, varför använder man annars ordet superpremiumvodka? (I övrigt ett förträffligt ord till en "hänga gubbe"-omgång.)

Hur ska man njuta denna? Ren, iskall, i ett litet glas, i sällskap med en asienkryddad fiskcarpaccio på spröd brödskiva månne?

Själv blir jag bara rädd, då jag använder denna sprit enbart till att blanda med någon av Schweppes kolsyrade drycker. Jag använder stora glas och i bästa fall en klyfta lime eller citron, så när det kommer till vodka är jag inget annat än en primat, en outvecklad typ.

Bara fram med riset och piska min rygg, här hemma blir det inte bättre. Saken är att jag är nöjd med det. Och det är förbaskat skönt, när man annars tillhör en "gräset är grönare på andra sidan-generation" som alltid ska veta bäst och ständigt vill vara i utveckling/förädling.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

(Life of) K sa...

Inget fel pa stora glas! :) Enjoy.