21 april 2008

Utmanande treenighet

Sara har utmanat mig och jag hakar på TRE-enkäten. Det är något med dagens bloggutmaningar som jag gillar, trots att jag kanske inte vill. Antagligen har det något att göra med den legendariska "Mina vänner"-boken och bekräftelse av jaget.

TRE namn jag går under:
• Doffs (av maken, under kärleksfullt påkallande. Kanske mest lättförståeligt av skåningar)
• Syss (svårgissat...)
• Pannis (Anna Panna [...] Sedan barndomen)

TRE saker som skrämmer mig:
• Vinterkräksjukan
• Människans långsamma egenutplånande
• Cancer

TRE saker jag har på mig:
• Jeans – alltid jeans...
• Alldeles för många hårstylingprodukter.
• Mina vinröda glasögon, som får mig att se mer intellektuell ut än vad jag egentligen är.

TRE sanningar:
• Dygnet har bara 24 timmar (en sanning som fortfarande känns förbaskat ogreppbar ibland).
• Minst en gång i veckan drömmer jag hett om att livnära mig på att skriva. Och minst lika ofta skrattar verkligheten hånfullt, instängd i garderoben.
• Jag vägrar inse min egen dödlighet – det ger mig dödsångest i lightversion.

TRE saker jag verkligen vill ha:
• En vackert prunkande trädgård utan något som helst underhåll.
• En varm sommar (jag hjälper till genom att använda mycket el och köpa mat från Långtbortistan).
• En bra systemkamera (begäret har nästan nått snuskig nivå).

TRE personer jag utmanar:
Petra
Rana
Kajsa
Jag vill veta mer om er, och vädjar om att ni lättar hjärtat med i alla fall något som ni tror att ingen av läsarna ännu känner till. Till Rana vill jag bara säga att dödgräveriet inte räknas!

Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

RANA sa...

Hehehe. Bra där, gullet, då ska du få en straffutmaning inom ett par minuter.

Översättning: Tack för utmaningen!

/R

RANA sa...

Nu har det gått ett par minuter - du är utmanad. Också.

Anonym sa...

Nu ska jag berätta nåt som kommer att göra dig lite avis: just idag slog vi på GRRR-redaktionen till på en riktigt präktig ny systemkamera! Marknadsundersökningarna har pågått här minst ett år. Ett argument som är svårt att värja sig mot är att barnen bara är små en gång och det är kul att kunna ta bra bilder på dem nu. Ett annat skäl var att vi just idag fick en ruskigt tydlig påminnelse att livet är kort...

Tack för att du kedjade på!