26 juni 2008

Nya insikter

Ett halvår eller så har jag med glädje följt familjen Gunnarsson Rieglers blogg. Här har jag kunnat njuta av kloka reflektioner, klara tankar, värme och familjevardag. När deras gemensamma liv nyligen slog in på en oväntad stig i en mörkare skog med betydligt sämre sikt framåt och full av nya sorters hinder, stannade jag kvar en stund extra och såg deras tankar ta nya vändningar – såg deras livsvisdom fördjupas.

Det senaste inlägget innehåller så mycket livsessens att det bågnar i marginalerna och sväller ut genom skärmen. Där fann jag länkar till inspirerande videoinspelade tal (Steve Jobs och Jill Bolte Taylor) som gav mig mycket att tänka på. Klicka dig dit du också, fyll på din visdom och hitta dörren till nya insikter.


Andra bloggar om: , , , , ,

1 kommentar:

Var dags glimtarn sa...

Nu ska jag kiika in där.....känns som att öppna garderoben till Narnia nästan, efter din beskrivning :O