13 juni 2008

Pilotprojekt

Vi testar att hoppa över Lillebrors sovpass mitt på dagen, eftersom han legat klarvaken en dryg timme efter läggning de senaste veckorna. Det funkar så där. Han börjar svamla och tala osammanhängande vid 17-tiden, för att tack och lov återhämta lite krafter efter kvällsmaten. Ögonen snurrar i huvudet på honom kl 19 och han knoppar in sekunden därefter. Detta lär ta ett tag, med all sannolikhet kantat av undantag, så vi ska inte ropa hej än. Som vanligt.

Har jag sagt att jag tycker om att ta beslut och sedan åtgärda? Denna säsong blir det både sov- och blöjavvänjning för Lillebror och simskola för Loppan.

Kanske inte konstigt att jag går i sidled; det känns för bövelen som om jag håller på att bli tonårsförälder!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Lycka till med projektet! Och njut av att tonåren inte är där, än.

Tjockalocka sa...

Känner igen det där. Igår somnade storebror en stund på dagen och vägrade sedan lägga sig på kvällen.