14 juli 2008

Första lektionen

En röd gympapåse med fuktig frottéhandduk, en My Little Pony-hårborste och en blöt turkos baddräkt med Ariel på. Orden kom inte ut fort nog, hon stammade och radade upp alltför många av morgonens halvtimme i gommen. Med ljuslila läppar, extas i blicken och vattenvild som en delfin kom Loppan tillbaka från första simskolelektionen. De mörkgråa molnen jagade över utomhusbassängen och det huttrades säkert lite, både av morgonkyla och uppspelthet.

Loppan får i sommar dessutom plaska för samma simskollärare som jag hade när det begav sig, så idag känner jag mig lätt nostalgisk. Åren kryper upp bak på min rygg och ger mig rysningar både av välbehag och förvåning. Allt är precis som det ska vara.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Vi är.... sa...

Vi har nu (tack och lov) avslutat Storebrors 4 veckor i simskolan. Då vår kommun endast erbjuder eftermiddagstider är man uppbunden hela dagen.

Nu simmar Storebror och avslutade i fredags med att hoppa från "femman". Huuu, det kändes som om jag var den som slängde mig ut därifrån. Han hoppade utan att tveka och kom upp till ytan med ett leende värt att betala för.