9 november 2008

Fars dag 2008

Regn som jazzar på blecket, novembervind som går bärsärka i vår ambitiösa plantering.

Loppan är förlorad i en översockrad Barbie-film, maken sväljer lokalnyheter iklädd raggsockar och jag har gett mig på Martina Lowdens språklekar och tampas med mina hålfotskramper som varierar med dags- istället för (som brukligt) nattbesök.

Den senaste bokus-leveransen bidar sin tid – det har varit litterturtorka för min del de senaste månaderna. Det blir så ibland; jag prioriterar valhänt, väljer bort och ger alltid ifrån mig ett uppgivet ojsan efteråt.

Vad sägs om en dans, undrar den alltför rakryggade dvd-prinsen. Det luktar söndagschoklad från köket, där det står en ensam kaka i väntan på konsumtion. Lillebror kommer i otakt med nappen bakom en dörr i närheten.

Jag vill ha fler fotogenlampor – och en kamin. Vi vet redan var den kan stå. Min inre inredning är ljusår framför den faktiska. Gott så.

Inga kommentarer: